|
almanca fiiller
|
|
04-05-2009, 02:04 PM
(Bu Mesaj 06-23-2009 07:34 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : turk.)
|
|||
|
|||
|
almanca fiiller
Standart Almanca Fiil Çekimleri
suchen: aramak Ich suche Du suchst Er, Sie,Es sucht Wir suchen Ihr sucht Sie suchen arbeiten: çalışmak Ich arbeite (arbaytı) Du arbeitest (arbaytıst) Er,Sie,Es arbeitet (arbeıtet) Wir arbeiten (arbaytın) Ihr arbeitet Sie arbeiten spielen: oynamak Ich spiele (şipili) -e Du spielst (şipilst) -st Er ,Sie ,Es spielt (şipilt) -t Wir spielen (şipilin) Ihr spielt -t Sie spielen finden:bulmak Ich finde Du findest Er,Sie,Es findet Wir finden Ihr findet Sie finden Not: -d,-t ile biten fiil köklerinden sonra -e kaynaştırma harfi gelir.Fiiler küçük harfle,isimler ise daima büyük harfle başlar. (warten:beklemek wart-e-st , wart-e-t arbeiten:calismak arbeit-e-t, arbeit-e-st) ausgeben:harcamak, ısmarlamak Ich gebe aus. Du gibst aus. Er,Sie,Es gibt aus. Wir geben aus. Ihr gibt aus. Sie geben aus. Not: Bazı birleşik fiiller ayrılırılarak cümlenin sonuna gelir ve konuşurken vurgulanır. Ich gebe geld aus.(Para harcıyorum.) Gibst du einen Kaffee mir aus?(Bana bir kahfe ısmarlarmısın?) lesen: okumak (lezın) Ich lese (lezı) Du liest (li t)Er,Sie,Es, liest (li t)Wir lesen ıhr liest Sie lesen sprechen : Konuşmak (şiprehın) Ich spreche (şiprehı) Du sprichst (şiprihst) Er,Sie,Es spricht (şipriht) Wır sprechen Ihr spricht Sie sprechen spät: geç (şipet) zu spät: çok geç Die Unterredung: görüşme Standart Almanca sahis zamirleri ich : ben du : sen er : o (erkek) sie : o (dişi) es : o (nötr) wir : biz ihr : siz sie : onlar Sie : siz (nazik) mich : beni mir : bana dich : seni dir : sana ihn : onu ihm : ona sie : onu ihr : ona es : onu ihm : ona uns : bizi uns : bize euch : sizi euch : size Arkadaslar yabanci dil ögrenimi öncelikle istekle olabilen bir olgudur.Ögrenmek isteyen Arkadaslara yardimci olmaya calisirim. Simdiden kolay gelsin |
|||
|
06-23-2009, 07:33 PM
|
|||
|
|||
|
RE: almanca fiiller
onur paylaşım güzel ama birkaç hata var. Düzeltiver. Bende düzelttim biraz ama gözden kaçırdığımı bulursun belki. OK
![]() |
|||

Şuanki Zaman: 09-09-2010, 08:05 PM
Hoşgeldin Misafir !

t)

Site Ekle